Wie wij zijn

Wie wij zijn

Wij zijn expert op het gebied van affectief leren. Wij combineren warmte en betrokkenheid met state-of-the art inzichten over affectief leren. Een belangrijk uitgangspunt voor ons is dat wij voorgaan in affectief leren: als je met ons werkt, is vanaf het eerste moment merkbaar dat wij onszelf vanuit onze eigen innerlijke bewogenheid inbrengen. Krachtig en kwetsbaar, maar in ieder geval transparant. Dat kun je als prettig, of misschien wel confronterend ervaren, maar er ontstaat in ieder geval beweging.

Wij zien het als onze missie om meer ruimte voor affectief leren in het beroepsonderwijs te creëren door met onze expertise over voelen, waarnemen en interactie het innerlijk vuur (innerlijke bewogenheid) van docenten, begeleiders en hun leidinggevende en studenten aan te wakkeren. Volgens onze visie is affectief leren van de student alleen mogelijk als de docent, begeleider of manager, zelf voorgaat in het delen vanuit innerlijke bewogenheid. Dat leer je niet uit boeken, dat leer je door te doen. 

Roos Bits-Derksen

Roos heeft jarenlange ervaring als adviseur, trainer & coach. Eerst in het bedrijfsleven (o.a. bij een educatieve uitgeverij) en later middels haar eigen bedrijf. Ze richt zich op ontwikkeling van binnenuit. Ze sluit aan bij de wens en stijl van de ander en onderzoekt waar beweging ontstaat. Roos is tevens werkzaam als Haptotherapeut en heeft jarenlang les gegeven op de post HBO opleiding voor Haptotherapie. Ze is nog steeds actief als supervisor en intervisie begeleider op deze opleiding.

Volg Roos op LinkedIn

Pamela over Roos:

Roos is een warm en enthousiast persoon, die altijd gelijk opspringt en aan de slag gaat als ze haar eigen innerlijke bewogenheid voelt. In een groep zorgt ze dat het vuurtje midden in de ruimte gaat branden, zodat er een leeromgeving ontstaat waarin iedereen uit de groep zich betrokken voelt. Roos heeft oog voor het individu in de groep en maakt van binnenuit contact met deelnemers. Met haar tommeloze energie, zorgzaamheid, een tikkeltje ondeugendheid en uitnodigende houding weet ze deelnemers te stimuleren om het beste in zichzelf naar boven te halen.

Pamela den Heijer

Pamela is bijna gepromoveerd in de onderwijswetenschap. Haar onderzoek richt zich op affectieve leerervaringen in het onderwijs. Ze heeft jarenlange ervaring in het hoger onderwijs als docent, onderwijskundige, programmaleider en beleidsadviseur. Naast werkzaam als docent en onderwijs adviseur is ze ook werkzaam als haptotherapeut en coach.

Volg Pamela op LinkedIn

Roos over Pamela:

Pamela ziet, voelt en snapt de onderstroom in leerprocessen. Niet alleen op  wetenschappelijk niveau, maar ook in het contact tussen mensen. Ze weet feilloos de juiste snaar te raken maar houdt altijd respect en ruimte voor de ander. Omdat ze zelf weet en heeft ervaren dat ieder ontwikkelproces zoveel lagen heeft en zo persoonlijk is. Pamela is luisterend, warm en soms een klein beetje bescheiden in contact. Maar vergis je niet; ze zal niet loslaten als ze weet en voelt dat de kern geraakt wordt. Ze is doortastend en houdt ervan om haar handen uit de mouwen te steken. Wat een enorme drive en passie heeft zij voor wat ze in de wereld wil zetten.

“Wij gaan uit van het authentieke van ieder individu, van jou. Jouw manier van denken, voelen en doen; jouw eigen-aardigheden en je kracht. Dat doen we ook bij elkaar. In het ontwikkelen van ons bedrijf en vooral onze samenwerking, hebben we ervaren dat we de ander makkelijk in haar kracht zien dan dat we onze eigen kracht zien.

Roos: “dan ben ik bijvoorbeeld bang dat ik tekort schiet in mijn  onderwijskundige kennis en dan ga ik op de achtergrond hard werken. Terwijl Pamela juist op zoek is naar mijn mening en beleving op het onderwerp.

Pamela: “dan maak ik me bijvoorbeeld klein omdat ik het gevoel heb dat ik toch nooit zo in mijn beleving kan komen als Roos. Daardoor ga ik meer denken en kom ik nog minder in mijn beleving waardoor er afstand komt terwijl we  eigenlijk allebei dichtbij willen in de samenwerking.

Voorgaan in kwetsbaarheid betekent dat we in onze samenwerking voortdurend transparant blijven. Dat is niet altijd makkelijk als eigen thema’s worden geraakt maar het zorgt wel voor verdieping, bevestiging en niet onbelangrijk; heel veel plezier. We zijn vaak ontroerd maar lachen ook vaak om onze eigen-aardigheden. Humor geeft, ook bij lastige onderwerpen, beweging en lucht.

error: Inhoud is beschermd.